wilmisen!

Idag har jag ägnat dagen till wilma, & det är mysigt med sådana dagar faktiskt.. jag och dadisen har även varit ute i blåsten för att kolla på hornborga sjön, bara det att vi skulle gå genom vassen dit men det var vatten under så det gick inget vidare..nu har jag kollat några avsnitt av blondinbellas tvdagbok, bara för därför..'Och ja, hon är ju sig själv, men jag förstår inte riktigt vad det är för budskap hon vill nå ut med.. framgångsrik är hon ju så det säger jag ingenting om..

imorgon är det måndag igen, förut var söndagar det värsta dagen jag visste..det  var slutet på veckan och jag bara tänkte på allt jag inte hunnit göra och att det var måndag och tillbaka till skolan nästa dag. Nu är det inte riktigt så längre, inte samma panikångest..men ändå, en måndag är bara som vilken dag som helst just nu.. att jag inte tycker om söndagar är för att det ska vara så slappt hela tiden, ingenting finns att göra..mamma vill bara vara hemma och ta det lugnt medans det kryper i hela kroppen i mig.. en dålig söndag blir en dålig måndag oså fortsätter det så..

på torsdag åker jag till sälen, det ska bli så oerhört skönt..bara få vara ute, utan att vara rädd för att träffa någon man känner för att behöva prata..det gäller verkligen inte alla..men just nu tycker jag det är skit jobbigt, därför är jag helst hemma. med mig själv..det är som att jag har inte rätt att vara ute, jag har inte rätt att vara i affären och handla..för jag går inte i skolan, hur ska jag gå kunna gå ut? och alla tänker..men egentligen tror inte jag att det är en enda person som ens noterar att jag är där..så jag vet inte..

Nu ska jag gå och lägga mig i min säng med en kopp té och en bok, innan jag dör heter den.
Det handlar om en tjej som har leukemi och ska snart dö, och hon har massor med saker hon vill göra innan hon kan dö..ganska hemskt egentligen.. här vill jag bara försvinna, och hon skulle göra vad som helst för att få leva..

jag vet att det är du! starkast av dem alla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0